dissabte, 8 de gener del 2022

L'entrevista a Carlos Taibo que mai no es va emetre

En paraules del mateix Carlos Taibo:

"El 13 de setembre passat vaig rebre una trucada de Ràdio Nacional d'Espanya a Catalunya (Ràdio 4). Em van proposar -gairebé em desmai- una entrevista sobre decreixement. S'havia d'emetre quatre dies després en un programa, "Avui sortim", que volia dedicar un monogràfic a l'ampliació de l'aeroport de Barcelona L'entrevista es va gravar la mateixa tarda del dia 13, però en cap moment es va emetre.

Segons els responsables del programa, que mai es van posar en contacte amb mi -sempre vaig haver de ser jo qui recaptés informació-, es va produir un inesperat "canvi de graella". Davant les meves preguntes, em van dir que l'entrevista s'emetria més endavant. Com que han passat més de cent dies, crec que el que és raonable és concloure que mai no s'emetrà i que ningú no tindrà a bé trucar per oferir explicacions, amb una mica d'educació, a un imbècil com jo. No vull ser ingenu: res no hauria passat si l'entrevista hagués sortit a les ones, però un té dret a concloure que a la ràdio pública no són ben rebudes les crítiques al capitalisme i el suggeriment que al Nord ric els mitjans segueixen mirant-se melic. Potser això és el que avui es diu problemes amb la graella, substantiu aquest, per cert, ple de riquesa. Aquí deixo l'entrevista -cosa que em va costar, per cert, aconseguir-la-, amb el prec que, si bé ho tenen, difonguin el que ha passat. Que visqui la ràdio pública".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada