dilluns, 12 de juny del 2023

Fenomen lluminós - 12 de juny de 1974

El 12 de juny d'enguany farà 49 anys d'aquesta espectacular taca lluminosa que va aparèixer al cel de Castellar i que es va poder veure arreu del país.


La notícia es va publicar a les planes central del Correo Catalan amb fotografia de Lluís Brunet i a l'interior i en blanc i negre hi havia una fotografia de l'artista castellerenc Xavier Caba


La fotografia mostra en primer pla el campanar de la Catedral del Vallès i el fenomen lluminós al fons.

Per la xarxa es troben poques referències, pel que sembla podria haver estat l'explosió d'un coet meteorològic francès tot i que també es va especular amb un possible OVNI.


"en relació al fet del 12-juny-1974. Tinc de dir que en aquell moment estava al punt 41º38'28,57"N, 2º25'2,82"E, com podreu veure (Google Earth) això és un camp d'esports.
Estàvem jugant un partit després de sopar, i casualment (i no crec que hi hagi molts que ho puguin dir), estava en aquell precís instant amb la vista cap al Nord, mirant a les muntanyes del fons, és a dir vaig veure com sortia del darrera d'aquelles muntanyes un raig de llum. Els companys continuaven jugant mentre jo els deia qué coi era alló, però ni es molestaven en mirar enlloc, fins al cap d'uns 30 segons, llavors sí, la gent va començar a mirar amunt. Però jo ho vaig veure des del primer moment que va sortir. Va pujar tot dret, inclinat uns 45º amb la línea de l'horitzó, uns 20-30 segons fins que va començar a girar sobre sí mateix unes 3-4 voltes i es va parar. A partir d'aquest moment la lluminària que va deixar es va anar escampant, i és el que surt a les fotografies que la gent va anar fent.
Així és com va anar des del primer moment".



  1. Misterios del aire
  2. 22 de noviembre de 1974: pánico en Madeira (y un poco en Canarias)
  3. FAQ sobre fenómenos paranormales
"El 23 de febrero de 1971 todo el nordeste español pudo contemplar sobre las 19:00 horas una especie de esfera o círculo luminoso del que se desprendió una ráfaga o estela de luz blanco-azulada muy brillante; fue divisado también por un avión en ruta Niza-Madrid. Se trató de un cohete Tibere, lanzado desde el Centro de Las Landes. Asimismo, el 12 de junio de 1974, pudo observarse desde Barcelona, alrededor de las 22:00 horas, las extrañas estelas emitidas por un misil estratégico mar-tierra lanzado por la Armada francesa."

Enllaços:




Enllaços que ja no es troben a internet:


2 comentaris:

  1. Yo tambien lo vi salir desde el suelo,tenia 8 años y estaba jugando con mi primo,los dos sentados uno frente del otro con un camion de juguete y arena.
    En un momento dado a lo lejos vi como subia una columna de humo negra,no sabria decir la hora pero era por la tarde y aun no habia anochecido le dije mira se giro y tambien pudo verlo como subia,ya a una gran altura comenzo a girar sobre si mismo.
    Que yo recuerde no se si estallo porque del susto salimos los dos corriendo asustados a avisar a la gente,todo el barrio salio a la explanada a verlo,el comentario que me asusto fue de una persona mayor que dijo" es el fin del mundo" la verdad lo parecia antes de que oscureciera se podia ver todo el recorrido de humo oscuro y giros que fue dejando en el cielo,a medida que oscurecia se veia de varios colores no solo como se ve en la foto esa foto se debio hacer en b/n y luego la colorearon.
    No recuerdo cuando me mandaron a dormir,pero aquello duro toda la noche.......

    ResponElimina
  2. Yo lo vi desde Terrassa. Desde que apareció a las 17 h. hasta las 23 h quedó una estela en forma de muelle zizagueante, que fue degradándose poco a poco,....que yo sepa, eso no lo produce ningún cohete, ya que sus estelas no forman colores que duran horas y horas en el cielo. Apareció desde las montañas de Montserrat, dirección a la costa de Barcelona siguiendo el trazado de la via del tren.

    ResponElimina