diumenge, 11 d’octubre del 2009

Espanya és a la cua d'Europa en l'ús de bicicletes


Espanya es troba als últims llocs en la utilització de la bicicleta en els desplaçaments urbans, malgrat les seves millors condicions meteorològiques davant altres països europeus del seu entorn, ha denunciat Ecologistes en Acció.
Coincidint amb la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat, aquesta organització ecologista exigeix als Ajuntaments mesures per permetre i afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat com una manera de transport quotidià, alternativa al cotxe, informa en un comunicat.
Els ecologistes consideren que la bicicleta és una de les millors polítiques per reduir les emissions urbanes de CO2, així com per millorar l'habitabilitat de les ciutats.
Creuen que la seva utilització com a mitjà de transport urbà "és un dret que molts ciutadans i ciutadanes no poden exercir perquè els Ajuntaments no posen els mitjans necessaris perquè es pugui circular per les ciutats en condicions mínimes de seguretat i eficàcia".
De fet, "la majoria dels Ajuntaments tenen polítiques de trànsit ancorades en el passat, que no consideren que la bicicleta sigui un mitjà de transport més."
Segons els ecologistes, aquest mitjà de transport, llevat de rares excepcions, mai no és tingut en compte en el disseny dels carrers, l'organització de la circulació, els encreuaments senyalitzats amb semàfors o la provisió d'aparcaments, així com en la seva combinació amb el transport públic.
Encara que hi ha exemples a Espanya com San Sebastià, Barcelona, Còrdova o Sevilla, Ecologistes en Acció assenyala que "en cap cas no s'ha avançat tant com seria desitjable i possible".
Assenyalen que molts estudis han demostrat que la bicicleta és més ràpida, més eficaç en el consum energètic i menys cara que qualsevol altre mitjà de transport urbà per a distàncies per sota dels 6-8 quilòmetres, que són la major part dels desplaçaments urbans.
Per això, Ecologistes en Acció exigeix als Ajuntaments la construcció d'una xarxa de carrils-bici en les principals vies urbanes, la pacificació del trànsit en l'interior dels barris, amb "zones 30" (on no es permeti excedir els 30 quilòmetres per hora) i aparcaments segurs per a bicicletes, entre altres mesures.

Traduit al català

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada