dijous, 20 d’agost de 2009

Projecte Danès d'Autopistes per a bicicletes.

Es crearà una xarxa de 13 rutes d'alta qualitat «autopistes per a bicicletes», dedicat als viatgers per fomentar més l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport entre els usuaris de l'àrea metropolitana.

La ciutat de Copenhaguen té previst ampliar la seva actual xarxa d'autopistes-bici (ja tenen carrils-bici), arribant cap a tot l'àrea metropolitana. Actualment el 55% dels ciutadans de la capital van a diari amb bicicleta ( 37% per a tota la seva area metropolitana.)

Mentre que a molts altres països, gairebé ningú que va en bici al treball|feina és un 'commuter'
(Persona que viatja més de 10 km fins al treball|feina), la majoria de les 500.000 persones que va en bici al treball|feina o a estudiar a Copenhaguen, encaixen en aquesta categoria estadística. (el 99,8% dels "commuter" espanyols, estan motoritzats).

La ciutat de Copenhaguen i els seus voltants tenen l'objectiu d'augmentar els viatges amb bicicleta amb aquestes noves rutes. Hi ha una eficient xarxa de transport públic a tota la regió, però tot conductor o usuari de transport públic sap que és molt més ràpid si no s'ha de parar tot el temps. El mateix principi s'aplica a la bicicleta per treballar i aquesta és la clau per al desenvolupament d'aquesta nova xarxa d'autopistes.

A diferència dels cotxes, que necessiten rondes de circumval·lació al voltant de la ciutat, pels problemes que causen i l'espai que necessiten, aquestes autopistes, necessiten just el contrari, tota una xarxa d'autopistes radial, cap al centre de la ciutat.

Hi ha molta gent que pedala llargues distàncies, però el nou pla està enfocat principalment per a la zona compresa entre els 7 i 15 km de radi del centre de la ciutat.

Aproximadament hi ha 100.000 persones que van actualment al treball|feina dins o fora del terme de Copenhaguen, viatjant de 4 a 15 km, i 15.000 d'ells ho fan amb bicicleta. Els 85.000 restants, prenen l'autobús, el tren o el cotxe, i són el grup objectiu d'aquest projecte.

Les rutes es desenvoluparan sobre carrils per a bicicletes ja existent, millorant una sèrie de funcions, d'acord amb la visió de la ciutat:

- completament pla, sempre lliures de fulls|fulles, gel i neu.
- Tan directe com sigui possible, sense marrades.
- Una xarxa homogènia visualment, per exemple, amb la senyalització i la marca de color blau tan característica de Copenhaguen.
- Estacions de servei amb infladores i eines al llarg de les rutes.
- Possibilitat de mantenir una velocitat alta i prou amples per avançar altres ciclistes.
- Encreuaments segurs i ràpids amb prioritat per a ciclistes, quan s'apropen a creuar els carrers.
- Amb "onada verda" per als ciclistes. Consistent a pedalar a 20 km/h de manera constant i en arribar a tots els encreuaments, trobar-se els llums dels semàfors en verd durant tot el recorregut.]

S'estima que aquestes noves autopistes de bici per a commuters costessin uns 40 milions d'euros. Una xarxa de rutes de similar longitud, aïllades i allunyades dels carrers costaria entre 180-250 milions d'euros].

La ciutat d'Aarhus està treballant en un projecte similar.

Font: Copenhaguenize (Anglès)

Traducció de:
http://sociedadsostenible.wordpress.com/2009/08/19/proyecto-danes-de-autopistas-para-bicicletas/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada