dilluns, 28 d’octubre del 2013

Membres d'un organisme de la Generalitat han vigilat a usuaris de Twitter per encàrrec dels Mossos d'Esquadra

MARC IGLESIAS / @LA_DIRECTA | 28/10/2013 


La filtració, aquest cap de setmana –sota la reivindicació d'Anonymous–, de diversos informes coordinats per membres de la fundació Cesicat (Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya –organisme de la Generalitat que depèn del Departament d'Empresa i Ocupació–) i destinats al cos de Mossos d'Esquadra permet posar una mica de llum sobre els mecanismes de control de les xarxes socials.

Segons dades que consten en els documents relatius al seguiment del primer aniversari del 15-M, els responsables de coordinar aquests informes serien dos membres de la fundació Cesicat que haurien treballat amb diversos empleats de l'empresa privada TB Security. Aquesta empresa, que el setembre de 2012 es va integrar al grup Incita, és sòcia estratègica de la fundació Cesicat des de la seva creació durant el govern tripartit l'any 2009.

Primer de Maig, cimera BCE i aniversari del 15-M 
Realitzats al llarg del mes de maig de 2012, els 38 documents que s'han fet públics centren la seva atenció en diverses mobilitzacions socials com la commemoració del primer de maig, la campanya No vull pagar, el rebuig a la cimera del BCE a Barcelona, les cassolades contra La Caixa o la celebració del primer aniversari del 15-M.

A banda d'oferir una mètrica d'activitat al voltant de l'ús i l'origen de determinades etiquetes (#novullpagar, #1demaig, #holadictadura, #bce, #caixarolada o #12m15m entre moltes altres), els tècnics també van monitorar diversos perfils de Twitter als quals van assignar un número d'identificació únic. Entre les desenes d'usuaris que omplen els informes, hi abunden entitats, activistes socials, advocats, periodistes i mitjans de comunicació.

Els batejats com “Informes tècnics de seguiment” tenien com objectiu oferir informació actualitzada (se n'enviava un de nou cada sis hores) i, a més de les dades sobre etiquetes i perfils, recollien els “continguts més rellevants descoberts a les xarxes socials” i suggerien la incorporació de nous usuaris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada