dijous, 27 de febrer del 2014

Dos emprenedors de Gurb consoliden un projecte per fer arribar la fibra òptica al món rural

La Vanguardia, 26/11/2013

Gurbtec compta amb 700 clients, la majoria dels quals viuen en cases de pagès aïllades

Un dels fundadors de Gurbtec, Albert Boix, duu a terme una connexió de fibra òptica per un usuari de Gurb ACN / Laura Busquets

Gurb. (ACN).- Dos joves enginyers de Gurb ofereixen serveis de connexió a Internet a les cases de pagès de la comarca d'Osona. Es tracta de Gurbtec, un projecte nascut fa dos anys i que connecta a Internet tant particulars com empreses, tot i que també ofereix serveis de telefonia i televisió. El servei s'ofereix a través de la xarxa Guifi.net i permet les connexions via radioenllaç o amb fibra òptica, un sistema que permet l'accés a una velocitat molt superior. Des dels seus inicis ja han aconseguit fidelitzar 700 clients, una gran majoria dels quals viuen al món rural. Un dels impulsors, Marc Mundó, ha explicat que es diferencien dels seus competidors gràcies a un tracte personal i uns preus competitius.

En Marc Mundó i l'Albert Boix són dos joves enginyers de 27 anys que fa dos anys van crear l'empresa Gurbtec, amb seu a Gurb, i fa poques setmanes han obert la seva primera botiga a Vic. Es tracta d'una operadora de telecomunicacions local que ofereix connexió a Internet a través d'antenes i fibra òptica. A través de la xarxa lliure Guifi.net proporcionen la connexió a particulars i empreses. "Som una espècie de marca blanca", ha explicat Boix, qui ha afegit que també ofereixen serveis d'informàtica i telefonia mòbil.

El projecte va néixer quan l'empresa osonenca Guifi.net –una xarxa oberta, lliure i neutral– començava a fer arribar la connexió a Internet per fibra òptica a masies i cases aïllades de Gurb, indrets on les grans companyies no arribaven. "Va sorgir la idea d'ajudar-los a impulsar el projecte i donar servei a través de la fibra. Més endavant, però, vam saber que ja hi havia tota una xarxa d'antenes muntades i, per tant, també podíem oferir el servei per radioenllaç", ha explicat Boix.

Flexibilitat i tracte personalitzat 
L'objectiu dels emprenedors és poder oferir un servei similar al que proposen les grans companyies de telecomunicacions amb "tots els serveis empaquetats i una oferta única amb un preu conjunt". Marc Mundó ha explicat que avancen cap aquest camí amb la intenció d'oferir un servei d'Internet, telefonia i televisió, tot i que "no ho empaquetem en un sol preu, sinó que els clients poden escollir a la carta el que volen i som més flexibles".

Per ells, un dels seus punts forts és el "tracte personal i de proximitat". "És una de les nostres grans diferències respecte les altres operadores", ha apuntat Mundó. Amb l'obertura de la nova botiga a Vic "reforcem la idea del comerç local i de proximitat" amb el fet que "la gent pugui venir a trobar-nos i no ens convertim la típica operadora de telefonia que no saps ben bé on para". A més, també volen ser competitius a nivell de preu i donar feina a les empreses de la comarca.

Donar servei al món rural  
Gurb és un municipi amb una gran extensió i conformat per masies aïllades. La idea de negoci dels dos joves empresaris va néixer per poder donar solució a la problemàtica de cobertura d'Internet a poblacions amb aquestes característiques amb la fibra òptica. "La fibra òptica és l'evolució del coure, ja que si vius a costat de la central tens una connexió decent però a mesura que et vas allunyant té moltes pèrdues i arriba un moment en què l'ADSL no t'arriba per molt que tinguis una línia de telèfon", ha explicat Mundó, "i això és el que passava a Gurb".

"La gràcia que té la fibra òptica és que pots tenir molt ample de banda i la distància no és cap impediment", ha explicat Mundó. En aquests moments l'empresa ja compta amb 700, clients majoritàriament del municipi de Gurb. Amb tot, Gurbtec ha iniciat una col·laboració amb una empresa del Vallès Oriental per transferir el projecte a municipis similars a Gurb i amb la mateixa problemàtica com són Bigues i Riells, Sant Feliu de Codines i l'Ametlla del Vallès.

El repte del Marc i l'Albert "no és arribar a una xifra d'usuaris molt elevada, sinó que el creixement sigui bo i sostingut". "Creiem que la millor manera d'oferir un bon servei és que la gent estigui contenta i si no ho està doncs que ho puguem solucionar. Per això, hem de tenir un creixement amb el qual ens hi sentim còmodes i pugui funcionar tot bé", ha remarcat Mundó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada